Ptáček zobe zob, zob, zob, vrabčák skáče hop, hop, hop….
Bylo na čase si říci, kteří ptáčci u nás přes zimu zůstávají a kteří odlétají do teplých krajin. Použili jsem demonstrační obrázky, které dětem pomohly k jejich rozpoznání. Některé z nich již znali, ale s některými se teprve seznámili, Aby se dětem rozšířily obzory, pomocí QR kódů jsme rozpoznávali ptáčky pomocí zvuků. Bylo to zajímavé, poznávat pomocí zvuku bez obrázků.
Řekli jsem si, že protože se ochladilo, tak by bylo potřeba ptáčkům zařídit něco do zobáčku. Společně jsem vyrobili jablečný řetěz, který vybrané děti měly odpoledne za úkol pověsit v okolí svého domu a pozorovat, jak ptáčci náš POKUS zobou.
Natrénovali jsem si vlaštovku pomocí grafického prvku, opisovali jednotlivá písmena a slova, vyrobili jsem si malého kosíka a ptačí budku do třídy.
Nejzábavnější pro děti byla výroba ptáčků pomocí plastelíny. Vyráběli kosíky, datla, ale i sýkorky. Děti si své výrobky podepsaly na svou vlastní vizitku a napsaly, o jaký druh ptáčka se jedná.
Pro skupinovou práci jsme zvolili společnou výrobu krmítka, kdy děti pomocí klamerky měly za úkol jednotlivá zrníčka (malé plyšové kuličky) posbírat. Procvičili jsem si tak početní představu do deseti, především trpělivost a jemnou motoriku.
Nezapomněli jsem ani relaxovat v přírodě pomocí zvuků.